Powered By Blogger

söndag 27 november 2016

Hemma igen

Home Sweet home! Eller? 1 minusgrad och snålblåst kändes ju sådär välkomnande... Men jag ska inte klaga, vi har haft en fantastiskt skön vecka i Meloneras -ett helt perfekt avbrott från Novembermörkret här hemma. Verkligen helt perfekt. 

Vad kommer jag sakna mest från Spanien då? Jo att; 

• att kunna sitta utomhus och äta dagens alla måltider. På terassen, med utsikt över palmer och Atlanten. 

• värmen. Vi har, vädermässigt, haft en blandad vecka, med både sol, moln och vind, men temperaturen har ändå legat på stadiga 20-22 grader. Det är lite svårt att uppnå här hemma. 

• tiden. Att hinna hänga med familjen, utan stress och måsten. Det största beslutet är vad man ska äta och om man ska träna. 

• Fanta zero citron -sååååå himla god! 

Vad uppskattar jag här hemma då?

• min säng och mina kuddar. Lite väl hårda i Spanien..

• vår hund. Blöt nos och fluffig päls har jag saknat en hel del alltså...

• att det är dags att styra upp stakar och stjärnor i fönstren. Advent är en favorit!  

Men först; packa upp fyra resväskor, tvätta, packa skolväskor och jobbväskor. Jag drar till Stockholm tidigt imorgon bitti och vardagen drar igång igen. Bara att köra!

Bytte det här

Mot det här..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar