Powered By Blogger

onsdag 2 november 2016

Snorig attack

Alltså, sova på hotell. Jag har ju alltid nån illusion om att det ska innebära åtta timmars ostörd sömn och att jag ska vakna utsövd och rosenkindad. Tyvärr blir det oftast tvärtom. Svårt att somna, vakna mitt i natten, undra vart jag är och varför kudden känns fel. Denna natt var extremt mycket så.. 

När klockan ringde 05.55 var jag således halvpigg, men drog ändå på mig träningskläder och stack till ett gym i närheten. Jag hade lyckats kolla upp att dom körde spinning mellan 06.30 och 07.15, och där tänkte jag mygla mig in. 

Det är ju alltid intressant att besöka andra gym än sitt eget -jag har ju fått förmånen att se ett antal gym på mina tjänsteresor. Och jag kan konstatera att jag var måttligt imponerad av dagens träningsanläggning. Toapapper på golvet, smutsiga duschrum och rätt slitet över lag. 

Passet då? Spinninginstruktören såg ut att ha ungefär lika roligt som på sin mormors begravning -utstrålning noll. Han lyckades dock med konststycket att snyta sig i handen och vråla "attackera" ett antal gånger under passet. Well, jag blev jag iallafall trött, svettig och hungrig, och dessutom påmind om hur jäkla mycket jag gillar mitt eget gym. Och förstås mina grymma kollegor där. 

Efter frukost och dusch har jag hunnit riva av tre möten på tre olika ställen i Malmö. Bra möten. Nu rullar jag hemåt igen. Till dom där tre som betyder mest. 

Hejdå Skåne. Tack för två intensiva och produktiva dagar. Nästa gång ATTACKERAR vi ännu hårdare. Och tar med oss en extra näsduk.

Lilla Torg klockan 06.15 en onsdag i november. Gillar det bättre klockan 20.00 en ljum kväll i augusti. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar