Powered By Blogger

tisdag 8 november 2016

Publicerat

Det där när man blir intervjuad och publicerad och inte får välja bild till artikeln själv... vilket man förvisso väldigt sällan får göra. 

Min kollega, som för övrigt är världens bästa, är petit. Tänk er som en fransk 34 i storlek, glider lätt i ett par jeans i storlek 26 tum och skor i storlek 35. Och jag står bredvid denna finlemmade kvinna och ser ut som en jätte. Ett huvud längre, rejäl bröstkorg och minst 39 i skorna. Lite som en välväxt gran, med rejäl stam och kraftiga grenar, vid sidan av en smäcker magnolia. 

Well, artikeln var iallafall bra. Och viktig. Och det är nog bara att acceptera att jag aldrig kommer bli en petit chick. Tunga marklyft och stora portioner havregrynsgröt bygger stora och starka kvinnor. Just sayin. 

Hursomhelst tokgillar jag min kollega, även om vi aldrig kommer kunna låna jeans eller loafers av varandra...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar