Powered By Blogger

tisdag 31 mars 2015

Pepppppp

Vi har väl alla en pepp-låt? En sån där låt som gör att det börjar rycka i tassarna och hur dåligt humöret än är så blir man ljus i själen när introt drar igång. Ofta har man ju goda minnen kopplade till låten som medför att man får värsta positiva påslaget i systemet -oavsett om man måste dammsuga, deklarera eller rotfylla en hörntand så blir man liksom peppad. 

Så vilken är min pepplåt då? Joooo: "Heut is mein tag" med Blumchen! Moppe-techno på tyska som minner mig om en bekymmerslös sommar 1995. Helt plötsligt blir jag 17,5 år igen och är på skumparty i Ayia Napa med mina tre gymnasiekompisar Caisa, Cissie och Karin. Vem kan vara ledsen då liksom? 

Jag tror allt att jag behöver lite skumparty i mitt liv ikväll... På med lurarna och rocka Blumchen! Och vill ni inte gå på skumparty är det en låt som är grym att springa intervaller till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar