Powered By Blogger

onsdag 4 mars 2015

Det där med sömn

Inatt har det varit en sån där natt när jag har fått parera små vassa armbågar stup i ett, vaknat av att jag har fått en gosedjurs-räv upptryckt i ansiktet och fått flertalet beställningar på vatten, sällskap till toaletten och hålla handen -lite lätt rörigt med andra ord. Och inte direkt åtta timmars ostörd sömn. 

Vid 04.30 fick jag nog av familjemys i dubbelsäng och begav mig mot Majas rum. Ostörd sömn där? Skulle inte tro det. Katten såg sin chans till närkontakt och parkerade sig sonika på mitt bröst och spann som ett mindre kraftverk. Dessutom låg han och slickade mig i ansiktet som om jag vore en gigantisk burk whiskas med extra sås. Alltid är det nåt. 

Jag har för övrigt precis lagt av veckans spurt och hunnit haffa pendeln med 2 sekunders marginal. En morgonspurt får en onekligen att vakna till. Det behövdes idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar