Powered By Blogger

söndag 19 april 2015

Söndag -bara att blanda och ge

Bra söndag. Mycket bra söndag! 

Dagen inleddes vid 07.00-hugget med världens bästa sexåring. Vi hängde i soffan, kollade på "fiska med Anders" och funderade över hur mammas frisyr kunnat transformerats till veckans fågelbo under natten. Kolla barret liksom! 


Den stora pinglan drog på kalas på Busfabriken och en snäll kompis-pappa höll koll på Maja, och således slapp vi spendera tre timmar i denna gudsförgätna miljö. Från hjärtat: TACK! Men ungarna verkade toknöjda! 


Mini och jag plockade upp mormor och drog ner till city. Fin-fika på Waynes och jeans-shopping. Jag åt för första gången i mitt 36,5 åriga liv chia-pudding idag. Denna otroligt trendiga "rätt" som fyllt mitt Instagram-flöde sista tiden. Om det var gott? Ja. Lite skumt, typ som att äta grodyngel. Goda grodyngel. Och hur snygg är min mamma då? Finaste 60-plussarna ever! 


Efter stadsrundturen tog jag en långpromenad med syster-yster och doggis runt Stångån. Strålande sol, viktiga diskussioner och pigg hund, svårslagen kombo! 


Hem och plantera basilika och persilja med den här donnan. Pyssligt värre och troligtvis årets insats för min del i trädgårdsutvecklingen på Skogsgatan ... 


Iväg och filma en full bodypump-klass. Vikterna satt fast, utrymmet i I-paden var tillräckligt och koreografin satt hyfsat! Byxorna satt dock mindre bra. Note to self: tights utan snöre i midjan är risky business i pressade situationer. 


Och så avrundade jag kvällen med grillat vildsvin (gooooott) toppat med bullar och bakade av min käre vän Susanne. Grand final liksom. 

Tack för en fin dag livet. Jag är ödmjuk och tacksam! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar