Powered By Blogger

onsdag 8 april 2015

Rymmare

Feberfritt här hemma -hurra! Således dagis och jobb utan pussel och bestyr idag. Dock har en jäkligt envis hosta bosatt sig i minis lungor, så nattsömnen blir ju sådär... 

Kidsens hämtades av mormor och morfar på dagis och jag kunde hänga kvar på jobbet och sedan dra vidare direkt till gymet. Jag var hyfsat ambivalent till vilken typ av träning som jag och kroppen var sugen på, och det slutade med löpintervaller. Jag har någon form av hat-kärlek till just intervaller. Idag var upplägget 120 sek fullt ös, 45 sek vila -upprepa tio gånger och upplev veckans blodsmak i munnen och mjölksyra i låren. Efter löpningen rev jag av ett gäng styrkeövningar:  chins, marklyft och lite klättring i apburen. Bra och effektivt pass. Nöjd!   

Vidare för storhandling, eftersom kylskåpet ekade jädrigt tomt. Perfekt upplägg att handla svinhungrig -det är då det glider ner jordnötssmör, franska våfflor och storpack kexchoklad i vagnen. Som hetsäts på parkeringen. Classy! 

Ja, hem och lägga barn, tvätta, sanera köket från trolldeg, leta efter överdragsbyxor i källaren och fundera över hur allvarligt min yngsta dotters rymningsförsök från dagis idag var. 

Enligt säkra källor hade Moa och "Lill-Oskar" krupit under ett staket och således tagit sig in på "obehörig mark", men upptäckts av personalen i tid. Moa hävdar med bestämdhet att Lill-Oskar var hjärnan bakom kuppen. Jag är dock rätt övertygad att min kära femåring var starkt involverad... 


2 kommentarer:

  1. Lika classy som att dra en flötig browney m lika flötig latte i bilen på väg hem från en helg av Bodypumpande. Fortfarande dåligt samvete över den... och det var ju inte ens gott. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha Elin! Den brownien var du så jäkla väl värd!

      Radera