Powered By Blogger

lördag 11 april 2015

Grill och gällivarehäng

Ikväll tändes grillen för första gången i år. Älgfile marinerades och grillades till perfektion. Färskpotatis bakades med mycket smör, vitlök och salt på grillen och härligheten toppades med en rejäl klick bearnaise. Grillad älg, kan vara något av det godaste jag ätit. Den där jaktlicensen kanske inte var en så dålig idé ändå... Och jäklar vad grillen ska få slita hårt framöver. Grillat är godast (inte bara på Burger King) 

Under tiden älgen styrdes upp gav jag mig ut på en lugn löptur. Jag hade dock lyckats packa Patrics löpartights i storlek XL istället för mina och dessutom saknades snöre i midjan, så det blev ju en spännande tur. 

Om någon körde vägen mellan Finspång och Skärblacka ikväll och såg en kvinna, i höjd med Doverstorp, som sprang med tightsen nedhasade på halva låren så var det jag. Tur att jag hade fintrosorna på mig... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar