Powered By Blogger

fredag 3 april 2015

På landet

Äntligen på landet! Det har varit för lite Perstorps-häng lately, helgerna har varit fulltecknade med jakter på vildsvin, barnkalas, utbildningar, utlandsresor unt so weiter, men nu så är vi här! 

Krokusen blommar, gräsmattan är uppgrävd av herr Sork med familj,  fåglarna kvittrar och lugnet sprider sig i kroppen. Jag blir rofylld på landet -detta torp har samma inverkan på mig som att  dricka varm mjölk när man inte kan sova. Eller ta en valium (kan jag tänka mig).  

Imorgon blir det påsklunch för familjen, 12 personer in alles och det läggs in sill, gravas lax och rullas köttbullar för fullt. Själv är jag huvudprojektledare för att baka en limpa. Lagom mycket ansvar. 

Jag gillar verkligen påsken. Betydligt mindre pretatiös än jul och således mer avspänd. Det krävs inte tusentals julklappar, utan två hekto godis och ett ljug om påskharen och kidsen är nöjda. Och skinkor, revbensspjäll och syltor känns helt onödigt, en jädra massa ägg och lite fjädrar är man är "hemma". 

Och nu är julen faktiskt officiellt slut, även i Perstorp. Den sista apelsinen med nejlikor begravdes idag. See you in december! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar