Powered By Blogger

tisdag 7 april 2015

Högt och lågt

Dagens sämsta: 
Mini vaknade upp med 38,6 i feber. Seriöst, 2015 är verkligen febertopparnas år. Tröstlöst! Och inte minst synd om de små som drabbas. Jag var redan på väg till Norrköping när tillståndet uppdagades och Patric hade PT-kunder inbokat, så världens bästa mormor och morfar ryckte ut. Från hjärtat: TACK! Ni är bäst! 

Inte piggast i kommunen. Vanligtvis ett yrväder av rang, idag mer dämpad donna.

Dagens bästa 1: Lunchpromenad runt strömmen i Norrköping. Utan jacka och i sällskap av min kära kollega Caroline. Vårkänslor på hög nivå! 


Dagens bästa 2: Min käre sambo hade storstädat kök och vardagsrum när jag kom hem. Ajax-doften låg tät och man hade tveklöst kunnat äta kvällens middag direkt på fiskbensparketten. Städar han -så gör han det ordentligt. Jäkligt ordentligt. Där skiljer vi oss åt. 

Dagens jag-är-avundsjuk-på-mig-själv: 
Långhelg i London är på bokad. 4 juni åker mamma, syrran och jag dit och checkar in på yber-mysiga "My Hotel" i Bloomsbury. Shopping, musikal, afternoontea och London-häng. Längtar redan. Mycket. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar