Powered By Blogger

måndag 13 april 2015

Mot gnällbältet

Jag rullar mot Örebro för en tvådagars konferens på Conventum. Ministrar, Barnombudsmannen, polis, socialtjänst, SIS och en hel del andra aktörer ska ses och prata barnrättsfrågor och hur samverkan kan förbättras. Jag tror det kan bli riktigt bra dagar. 

Att åka tåg till Örebro innebär dessutom en promenad nerför the memory lane. Jag pluggade ju på Idrottshögskolan för hundra år sedan och kuskade väldigt frekvent mellan Linköping och Örebro. Jag konstaterar att det, än idag, är lika jäkla omöjligt att ta sig dit på smidigt sätt... 18 byten och mjöktåg typ. 

För övrigt inledde jag dagen med att  springa på en saknad vän på stationen och blev helt varm i hjärtat. När detta sms damp ner blev hjärtat ännu varmare. Vi hinner inte ses så ofta som jag skulle önska, men fem minuter i väntan på ett tåg kan räcka ibland för att man ska bli glad ända in i benmärgen. 

Happy tuesday gott folk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar