Powered By Blogger

lördag 4 april 2015

Family first

Påskafton och traditionell påsklunch hos oss på landet. Föräldrar, syskon, sambos, barn och en hund samlade i Finspångsskogen. Helt enkelt en perfekt laguppställning. 

Vi har ätit. Mycket. Påskmat förstås, men även min pappas grymma Tiramisu till dessert. Påskgodis, must och lite påsktårta har visst också glidit ner... Mätt är ett svagt ord i sammanhanget.  

Det har skjutits lerduvor och på bananer (?!), hoppats studsmatta, gungats, planerats bröllop och spelats quizkamp. Väldigt trevligt. 

Nu när alla gäster har åkt hem sitter jag i soffan med stinn mage och känner stor tacksamhet. Tacksam över alla fina påskpresenter som barnen och vi har fått (bla galet mycket Nespresso-kaffe till mamman i huset -direktleverans från Stockholm). Tacksam över att kunna duka upp ett bord med massor mat och dryck och äta tills magen står i "sju hörn och en snibb" (galet bra Östgötskt uttryck för proppmätt). 

Men allra mest är jag tacksam över att jag har en fantastisk familj att fira påsken tillsammans med, tack för att ni finns! En varm tanke till alla de som ofrivilligt firar påsken i ensamhet. 

Glad påsk kamrater! Jag hoppas den är fridfull och fantastisk. 

Lerduve-competition mellan varmrätt och dessert. 

2 kommentarer: