Powered By Blogger

torsdag 23 november 2017

My day

Inte nog med att hotellrummet hade universums sämsta utsikt, man kunde inte sova i det heller. Varmt som i en liten bakugn. 

Sista gången jag kollade på klockan var den 01.20 och det är ju hyfsat stressande när man vet att man ska sprätta upp kl 05.45 och möta dagen med ett entusiastiskt leende.

Livet kändes lite lättare när jag upptäckte att det fanns finskt rågbröd på frukostbuffen. Hotell erbjuder alltför ofta bara fluffiga frallor, croissanter och degiga thekakor. Jag vill ha tuggmotstånd och fibrer. Och hurra för finskt stenhårt bröd. Och äggröra förstås. 


Dra på sig kavajen och löpa iväg till Stockholm waterfront -grymt fin anläggning. Tillsammans med en kollega hålla i taktpinnen för en stor samverkanskonferens. Lyckad dag med celebert besök och livliga diskussioner. 

Men man blir ju hyfsat trött i huvudet efter en sådan drabbning -det tar på krafterna att föreläsa, leda diskussioner, rodda workshops och föra dagen framåt i lagom tempo, men jag älskar det! Nåt av det absolut bästa med mitt jobb. Och extra skönt när man har en stabil kollega att teama med. 

Rulla hem på tåget. Plocka upp kidsen hos två olika kompisar. Äta tortellini. Träna på femmans tabell. Öva på ett dansnummer till morgondagens fredagsshow, ja i klass 2A alltså, tänkte inte dra av nåt spontannummer på jobbet.. Bädda ner mig i soffan med julmust och två hundar. 

Min dag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar