Powered By Blogger

onsdag 1 november 2017

Inget vidare...

Oh happy day! Vaknade som en spillra,  eftersom jag legat vaken mellan klockan 04.30 och 05.50. Så himla onödigt. Och så himla perfekt att somna om tio minuter innan klockan ringde. Dom tio minuterna gjorde mer skada än nytta. 

Frukost. Dubbla koppar extra starkt kaffe. Och inget Bregott till mackan? Misär! Denna kropp kräva Bregott. Vem har missat att handla? Kan väl inte vara jag.. 

Köra iväg till Norrköping. Inse att jag glömt hörlurar och kunde därmed inte ringa tänka samtal i bilen. Jag fick lyssna på P1 istället och fördjupa mig i krisen Uzbekistan och giftiga utsläpp från fabriker i Bulgarien. Förvisso intressant, men inget som höjde humöret nämnvärt..

Komma fram till Norrköping och inse att jag åkt ifrån alla kontokort och pengar. Alltså orka😩. Min kära kollega förbarmade sig över mig och lånade ut cash till en lunch. 

Riva av några (bra) möten och ännu fler koppar kaffe. Ratta mot gymmet i spöregn. Fastna i bilköer. Stresspåslaget var brutalt. 

Instruera pass för ett ljuvligt gäng. Och här vände dagen. Endorfinerna kickade in    och jag njöt av att låta kroppen jobba och inte minst av att se kunderna jobba. Enda minuset var taskig resår i mina tights, så under sista setet burpees kändes det som att dom var på väg att åka av. Men det är petitesser i sammanhanget. 

Hämta barn hos världens bästa barnvakter. Barnvakter som dessutom skickade med mig nystekta pannkakor och viltfärssoppa hem🙌🏻. Bästa bästa!

Nu soffa och soppa. Och i säng tidigt. Inatt satsar vi på att sova hela natten. Ok? Den här 39-åringen kräva ostörd nattsömn. Och Bregott. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar