Powered By Blogger

torsdag 9 november 2017

Dunk dunk dunk

Det där när man borde packa övernattningsväskor åt kidsen, packa upp och packa om sin egen resväska, röja köket, besvara mail, leta rätt på sitt pass, hänga tvätt, tvätta hår på två barn, gå ut med en hund, fixa kvällsmat och det ENDA man mäktar med är att bädda ner sig i soffan under ett prinsesstäcke och titta på gamla avsnitt av lyxfällan. Vilken misär. 

Alltså denna huvudvärk. Tredje dagen i rad. Kommer från nacken, men spränger sönder mitt huvud. Knaprar Treo. Stretchar. Masserar. Överdoserar liniment. Tar en Treo till. Hjälper föga. Det släppte lite när jag gav mig ut och sprang, men jag hann inte mer än att snöra av mig skorna så var den tillbaka. Orka. Nä. Orkar icke. 

Tur att jag ska iväg på rekreationstrip i helgen. Just nu är ett spa, en älskad lillasyster och nåt bubbligt i glaset exakt vad jag behöver. Om två dagar är det verklighet. Helst utan huvudvärk. Kämpa kroppen. Kämpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar