Powered By Blogger

söndag 1 oktober 2017

Typ så här

Söndagkväll. Summerar helgen. Den har varit vilsam i delar, intensiv i andra -och som vanligt gått alldeles för fort😬.

Lördagen bestod först av utrensning på kidsens rum. Några säckar ska till tippen och ett lass till kusin Lo. Älskar att rensa. Jag känner mig ren. Sen får man ju slänga en del när barnen kollar åt ett annat håll. Typ Barbies med amputerade ben och Playdough som torkade för två år sen. Herregud, dom är små horders dom där två. 


Iväg och äta lunch hos mamma och pappa och dessutom träffa min moster och morbror som var på visit från Stockholm. Väldigt trevligt! 

Ut och löpa med vovvarna. Löpning den här årstiden, bästa bästa! Inte för varmt, inte för kallt och vackert som en tavla. 8 km i Åbysäcken rev vi av. Ryssarna är optimala draghjälpen, jädrar vad det går undan när man har dom framför sig! 


Ut och göra Tornby. Köpa vinterjackor åt barnen, sneakers åt Patric, handbollsskor åt Maja och Haglöfsfleece åt mig. Ett varv på Maxi på det och halva lönen var swish swosh borta. 

Idag har en i familjen jagat djur och vi tre andra fått andlig spis. Barnen sjunger i kör och ibland är det uppträdande på högmässan. Så himla söta och duktiga. Det var regnbågsvecka och fokus på att all kärlek är vacker. Fint. Blev nästan lite tårig när dom späda små rösterna sjöng om allas lika värden🌈.

Hem för att ha en lugn eftermiddag. Trodde jag ja. Den slutade i att jag hade fem barn som röjde runt här. Tre av dom styrde upp ett café och sålde bullar och mackor utanför huset. Enligt uppgift fick dom ihop 122 kr, men då saltade vissa kunder sin betalning. 2 spänn för en nybakad bulle är ju liksom sjukt prisvärt. 


Iväg och riva av Bodypump 103 ihop med mina kollegor Isa och Elin. Trots viss teknikstrul var det svinkul! Superbra release🙌🏻

Rasta hundar, steka köttbullar, göra mattleläxor och runda av söndagen med pappas svingoda fisksoppa. Nu soffan och ladda för ny vecka. Bara att köra. Om en blinkning lär det vara helg igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar