Powered By Blogger

torsdag 26 oktober 2017

Batgirl

Halloween är hett här hemma. Iallafall om kidsen får bestämma. Själv är jag skeptisk. Det är för mycket mörker och skräck över hela grejen. Liemän, häxor, vampyrer och skelett. Nä vet ni vad. Tacka vet jag färgglada påskkärringar.

Anyway. Här planeras halloweenparty nästa fredag för fullt. Det ska bakas avslitna fingrar, göras blodbål och fladdermus-nuggets. Bland annat. Jag utgår ifrån att jag kommer bli inblandad, vare sig jag vill eller inte. Förra året hade vi hela huset fullt av kids, ska försöka hålla nere deltagarantalet lite i år.. Jag städade popcorn och fake-blod i flera veckor. 

Dräkter är införskaffade nu även till Tekla. Den stenhårda jakthunden transformeras till Batman. Hur söt?! 49 spänn på Rusta om nån annan vill spöka ut sin hund. 

Annars då? Vilodag från träning. Nåt pyr i kroppen, jag försöker kväva detta genom vila. Jag har ägnat kvällen åt att se ikapp bästa serien "vår tid är nu" och ätit gös med hummersås som min käre sambo slängde ihop. Jag var mer inne på yoghurt-müsli-spåret, men han vägrade. Gösen var grym. Så jag klagar icke! 

Fredag imorgon! Whooop whooop! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar