Powered By Blogger

lördag 14 oktober 2017

Svamp och hopp

Ahhhhh. Lördag. Du efterlängtade veckodag! 

Sovmorgonen blev det dock tyvärr inte mycket av, utan vi vaknade strax efter 07.00, men jag rullade inte ur sängen förrän 08.15. Då kom jag ner till dukat frukostbord med havregrynsgröt, ägg, rostat bröd, starkt kaffe och "ring så spelar vi" på radion. Äkta landet-frukost. Älskar't! 

Efter frullen drog hela familjen på sig gummistövlar och promenerade ut i svampskogen. Och det är ju ofta lyckosamt i Finspång, satan i gatan så mycket trattkantareller vi plockade! Det var inte tal om att leta, det var mer att gå ut och skörda. Extra nice att barnen faktiskt tycker det är kul att skörda svamp, inget gnäll, trots flera kilometers traskande. 

Efter lunch åkte vi inte till stan igen. Patric skulle på 50-årsfest och jag och kidsen skulle ha tjejkväll. Och när barnen får välja upplägg blir det; en timmes stenhårt röj bland trampoliner och studsmattor på Yoump följt av tacos framför "hela Sverige bakar". Funkar för mig! Dock inget hoppande för det här raset till morsa, förkylningen tar kål på mig. På riktigt blir jag flåsig av att ta på mig ett par skor. Det går utför...

Nähä. Nu ska jag krypa ner och kolla på nåt riktigt smetigt och kletigt på Netflix. Ikväll äger jag makten över fjärrkontrollen. Whoop whoop! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar