Powered By Blogger

onsdag 18 oktober 2017

Hej region Syd!

Godkväll Skåne! Hej Ystad! Kurt Wallanders hometown you know. Det doftar hav och blåser kallt, men annars är det bra. 

Lång dag och jag är trött. Mest i hjärnan. Landade på hotellet, bytte om till träningskläder och letade upp ett gym i ett ruffigt industriområde. Det enda gymmet som var öppet. Enligt receptionisten stänger dom flesta gym i Ystad klockan 18.00. Say what?! Tränar inte folk i Ystad på kvällarna? Vad gör dom i så fall? Hänger vid Sibylla? Bakar spettekaka? 

Hursomhelst. Jag rev av ett snabbt pass med fokus axlar och bröst. Kände mig lite som en udda fågel bland brölande män i för små linnen. Det luktade liksom testosteron i lokalen. Tur att jag hade lurat med mig min kvinnliga kollega till gymmet. Bättre med två udda fåglar än en, så att säga. 

Köpa kebabsallad. Slafsa i sig den framför "bonde söker fru". Krypa ner i den alldeles för stora sängen. Längta hem. Typ så. 

Fluffigt men ensamt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar