Powered By Blogger

tisdag 28 februari 2017

Hiss och diss

Saker jag har gillat lite extra idag;

Vårduk och pigga tulpaner på köksbordet. Jag känner en svag doft av vår i systemet. Mycket svag, men den finns ändå där.


Träningsdate på gymmet med mini. Hon var citat "assugen" på att träna och ville absolut följa med morsan. Och mini var grym. Hoppade hopprep, hängde i ringar, gjorde kullerbyttor och klättrade i ribbstol. Dessutom manade hon på mig med en slavdrivares energi "högre, tyngre, snabbare kan du mamma". Jodå. 


Semmeldagen. Kommentar överflödig. Inte överförtjust i mandelmassa, men grädde är alltid nice. Och jag gillar grejen med att sociala medier överöses med bilder på fluffiga bullar och florsocker istället för magrutor. Skön kontrast liksom.


En sak jag gillat lite mindre;
Hundvalpar som river ner ens chili con carne från diskbänken under tiden man är och kissar. Valpen fick ett skrovmål och jag fick ett nervsammanbrott. Alltså att hitta sin mat på golvet när man är svinhungrig är ren misär. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar