Powered By Blogger

söndag 5 februari 2017

Bra blandning

Andlig spis, kultur, gofika och träning -en söndag som innehållit det mesta av det bästa!

Barnen skulle sjunga med sin kör på högmässan idag. Familjemässa, vilket innebär en nedbantad version av vanlig högmässa och dessutom med lite mer lättsamt och positivt anslag. Gött, 50 minuter känns rimligt. Barnen sjöng tre sånger, Maja var ljusbärare och Moa tog emot kollekten, söta som socker. 

Jag blir alltid lite gråtmild när jag tittar på när kidsen gör nåt in public, det spelar ingen roll om det är gympauppvisning, dansavslutning eller luciatåg. Jag slås alltid av känslan; hur fasen är det möjligt att jag är mamma åt dessa två stjärnor? Hur har vi lyckats med det? Och samtidigt sänder jag alltid en tacksamhetens tanke till högre makter (passar onekligen bra i kyrkan) för att jag får vara deras mamma och följa deras steg i livet. Det är störst av allt. 

Ljusbärare med raska steg
Nån var imponerad över alla sedlar. "Herregud". Just det. 

Efter kyrkkaffe, jo barnen ville verkligen hänga kvar på korv och saft, styrde vi date med moster Liza och Lo. En sväng till Länsmuseet stod på önskelistan, och så blev det. Barnen älskar det stället, och jag tycker också det är rätt soft att glida runt i "Viljans värld" och bland dammiga vikingagravar och obegriplig konst och få känna sig lite kulturell. 

Efter museibesök travade vi upp till stan och favorithaket "Simons rosteri bageri". Lyxkaffe. Lyxkaka. Lyxbulle. Rekommenderar det plejset starkt. 
Häng i Viljans värld. 
Två ekollon
Lyxfika

Barnen fick en dryg timme hos mormor och morfar på kvällskvisten och jag fick därmed möjlighet att nöta 9 kilometer på löpbandet. Skön avrundning på denna helg. Och benen, jodå hyfsat fräscha. 

Nu laddar vi för ny vecka, med tandläkarbesök, tjänsteresor, barnkalas, pass som ska instrueras och lite annat smått och gott. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar