Powered By Blogger

lördag 18 februari 2017

Lite inköp

Alltså denna förkylning dödar mig. Man tror att den är besegrad på kvällen, men sen vaknar jag ändå med halsont och snortjockt huvud på morgonen. Sjukt envist virus. Saknar träning. Saknar att få känna mig pigg och stark. Och saknar endorfinerna i mitt system. 

Lördag iallafall och stadstur med kids och mamma. Mysigt. Planen var att köpa jeans åt storstruten, som dock är helt ointresserad av kläder, och helst ville hänga på Panduro och BR och dregla över svindyra penslar och glitterlim. Men vi lyckades, efter visst dividerande, få jeans inköpta. Och två toppar och ett par gummistövlar. 

Själv försökte jag hitta nåt businessplagg eftersom jag drar på utlandstrip i tjänsten nästa vecka. Alltså, det där med dräkt... Kavaj och jeans funkar, men så fort jag kör hel dräkt ser jag ut som en prao-elev på bank eller mäklarbyrå. Jeans är dock inte ett option nästa vecka, så jag får helt enkelt bita ihop. Funderar på klänning och kavaj, men då måste jag ha strumpbyxor och det hatar jag mer än naturkatastrofer och maginfluensa, så vi får se. Dagens i-landsproblem. 

Vi hann även med fin-fika på café Berget. Scones, vaniljhjärtan och chokladbollar. Är det lördag så är det. 

Mamma. Världens fräschaste pensionär! Love her! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar