Powered By Blogger

tisdag 7 februari 2017

Hej å hå

Så kom livet emellan igen då. Jamen tiden räcker ju inte till. 

Till Norrköping i ottan. Möte, beredning, tusen telefonsamtal och några fler möten. 

Storhandla. En halv månadslön rakt ner i Ica signalens kassa. Hämta barn plus ett bonusbarn på kören. Utfodra barn. Leta kläder, skridskor och hjälm till morgondagens friluftsdag. Leta gympakläder åt det andra. Styra matsäck. Förbereda jobbresa. Torka hundkiss. Sanera barnrum från "Sands Alive" och playdough. Göra en mental notering om att kolla upp möjligheten till städhjälp. Pronto. 

Försöka köra lite rehabträning i vardagsrummet. Gick sådär. Hundvalpen försökte äta upp gummibandet, ungarna gnällde på att jag stönade så högt att dom missade den rafflande upplösningen av "Vem vet mest junior" och motivationen var allmänt låg. 

Äta en burgare av hängmörad tjur. Kolla veckans Brott. Stöna högt vid tanken på att min kollega plockar upp mig klockan 06.00 imorgon. Oh happy days. 

På min önskelista just nu;
• en vecka på valfri resort i Karibien. Kan tänka mig Västindien, Bali eller Florida också, jag är inte knusslig. 
• en helg på valfritt spa, men Yasuragi skulle sitta extra fint. 
• en fet sovmorgon. Och bli väckt tidigast klockan 09.30 med en stor kopp kaffe och frasiga frallor. Nybakade scones går också bra. 

The beautiful life of hemmaträning 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar