Powered By Blogger

fredag 3 februari 2017

Buffé

Tjohoo! Fredag! Det gör inte ont på nåt sätt faktiskt. 

Och efter jobb- och skoldag fick vi åka och hämta dom långväga resenärerna på Centralstationen, hemkomna efter trip till Miami och kryssning i nån form av karibiskt hav. Moa vrålade moooooormooooor och moooooorfaaaaar så att hela Östergötland hörde. Efterlängtade? Jo vars! 

Och USA-resenärerna kom även hem med fin-fina presenter åt oss. Barnen fick grymma kläder och Paw Patrol-grejer och jag fick träningskläder från Nike Town. Lyx!

Innan fredagsmys blev det kort men intensivt fredagsfys. Hjärnan behövde rensas och träning är bästa sättet. Jag dukade upp en buffé av bl.a. battleroops, kettlebells, medicinbollar och TRX-band. På med Spotifys peppigaste spellista och 45 minuter egentid. Inget instruerande, ingen koreografi, inget peppande. Bara jag och mina egna stön och flås. Skönt ibland. Men jag föredrar nog ändå sällskap. Tråkigt att highfiva sig själv liksom. 

Hem och landa vid en magisk hjortfilé, "På spåret" och ett glas rödtjut. Sämre kan man ha det. 

Fredagkväll och hela helgen kvar. Händerna i taket för det. 

Delar av buffén 
Happy face 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar