Powered By Blogger

onsdag 8 februari 2017

Göteborg tur och retur

Hoppa upp klockan 05.15. Duscha. Shotta två espresso och dra en ostmacka. Ladda för avfärd till Göteborg. Med grus i ögonvrån. Tur att man fick sällskap av grym kollega. 

Vi kom iväg lite senare än beräknat, eftersom hyrbilen var automatväxlad och min kära kollega aldrig rattat en sådan tidigare. Detta resulterade i att hon körde manuell växel från Norrköping till Linköping. Dock utan att växla första milen. Ligga och köra på ettans växel på motorvägen var tydligen en upplevelse. Det lät enligt uppgift för j-ligt. Typ som att bilen vrålade av smärta. Men vi löste ut det och från Linköping hade vi full koll på automatväxlarna. 

Svinbra verksamhetsbesök och möte. Engagerad personal. Engagerande frågor. Processer som utvecklas. Gillar det skarp. En jobbdag som ger energi trots 50 mil i bil. 

Direkt efter avsläpp i Linköping drog jag  till gymmet. Ingen idé att landa hemma och känna efter om jag verkligen orkade. Efter 6,5 timme i bil visste jag att det behövdes, oavsett hur motivationen var. Riva av ett ruskigt roligt och ruskigt jobbigt steppass. Grym pepp i salen. Jag är lite som ett katt bland hermelinerna på steppass och danspass. Jag är bra på att lyfta tungt och springa hyfsat snabbt. Mina "svänga-på-höfterna-och-vara-graciös-gener" har dock nån annan fått. Malplacerad eller ej, hursomhelst var det sjukt kul och en effektiv urspolning av hjärnan. 

Hämta barn och raggmunk hos stans bästa barnvakter. Bada barn. Natta barn. Äta. Krascha. Typ så. 

Vi är i samma mood. Hundvalpen och jag. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar