Powered By Blogger

onsdag 1 mars 2017

På mackan

Kvällsaktivitet på Skogsgatan 18; Testa sig igenom holländska frukostpålägg. Som den här trötta morsan snodde på frukostbuffén i Amsterdam förra veckan. 

Som den värsta pensionär smugglade jag ned små förpackningar i väskan, bara för jag vet att mina kids ÄLSKAR att göra tester av olika slag. Glasstester. Märkligt asiatiskt godis. Olika smaker på tandkräm. Chipssmaker. Och allt ska filmas och betygssättas. Det här är tydligen ett hett fenomen på you tube. Men fråga inte mig, jag hänger aldrig på you tube...

Dagens test, Holländska pålägg då? Jodå. Den klara vinnaren var chokladflingorna man skulle strössla över mackan. Jordgubbsströsslet kom som god tvåa. Jordnötskrämen ratades av kidsen, men älskades av mig. 

Den lilla trögflytande köttkorven höll storstruten på att kräkas upp -medan hundvalpen tyckte den var toppklass. Det kanske var snacks till medföljande husdjur på hotellet? Min holländska är starkt begränsad...

Vän av ordning undrar ju dock när det blev okej att äta strössel och chokladflagor på frukostmackan? Personligen hoppas jag att det är ett fenomen som stannar i Holland. Tacka vet jag en rejäl skiva greveost. Känns bättre för blodsockret på nåt vis. 

Imorgon testar vi champagne. Iallafall om den trötta morsan får bestämma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar