Powered By Blogger

onsdag 1 februari 2017

Likdoft och kaos

Vardagskaos. I sin renaste form. Först, en produktiv jobbdag. Märkte knappt att jag åkte hem från Norrköping -hjärnan var liksom full. Men jag var nöjd, tillfreds på nåt vis. 

Sen. Barn, hundar, matteläxor, ugnsstekt falukorv och borttappade bilnycklar. Gympa att skjutsa till, hår att tvätta, jobbresor att förbereda, biblioteksböcker att leta fram och syskonbråk att avstyra. 

Mitt i veckan. Mitt i kaos. Mitt i livet. Dom dagarna räknas också. Lätt att glömma när man är mitt uppe i att skiva falukorv samtidigt som man letar hysteriskt efter "Lätta fakta om vargen" som ska återlämnas imorgon. Annars får man skäll av bibliotikarien. 

Vardagen mitt i livet har även ackompanjerats av en mindre angenäm doft här i huset. Se sms-konversationen med min käre sambo nedan. Den tiden när man skickade sms i stil med; "kom hem min heta hunk" är förbi. Nu konverserar vi om kadaver och oidentifierad likdoft. Upphetsande värre. 


Bidragande faktorer till kaoset. Dock ljuvliga ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar