Powered By Blogger

fredag 28 november 2014

Morgonkul

Bilprovningen 08.20 en lördagmorgon. Jag gjorde inte direkt dubbelvolter av lycka när min käre sambo droppade detta besked... Men det där med framförhållning är ju inte riktigt vår grej. Det var tydligen nån jädrigt skarp deadline för bilen på måndag, så det var bara att pallra sig hit. 


Med tanke på vilken superb middag jag blev bjuden på igår, kändes det inte mer än rätt att jag fick ta mig an detta hedersvärda uppdrag (smörgåstårtan blev kvar i kylen). Patric gick ner i källaren och karvade ut nån form av filé från grisen som hänger nere i källaren, slängde ihop en frasig potatiskaka, rårörde lite lingon och gjorde en sås som var så god att jag slickade tallriken. På riktigt alltså. 

Ibland funderar jag över varför han driver ett gym. Han borde driva en resturang istället. Eller hitta nån bra kombo, erbjuda en trerättersmeny i receptionen efter ett tungt benpass. Typ. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar