Powered By Blogger

lördag 8 november 2014

Fira far

Imorgon åker mina kära föräldrar till Florida och Bahamas. 27 grader varmt i South beach enligt säkra källor. Självklart är jag inte ett dugg avundsjuk. Sverige i november är ju jättehärligt, man känner verkligen hur livsandarna vaknar till liv när man vadar fram i förmultnade löv och snålblåst. Och att det blir mörkt strax efter lunch känns härligt uppiggande på nåt sätt... 

Självklart unnar jag mina föräldrar det grymt sköna pensionärsliv dom lever. -så himla rätt att lämna Sverige för sydligare breddgrader när man kan. Och jag kommer också resa som en galning när jag blir pensionär -tveklöst. 

Deras förstående resa föranledde dock att vi fick åka och fira Fars dag en dag för tidigt. Det blev en grym middag, skönt familjehäng och en hundpromenad med Samson i novemberrusket. 

Vi har även hunnit med att: 

• hänga i familjens Monsens nya svinsnygga kök. Ungarna roade sig kungligt med 37 Barbiedockor och Sofia och jag kunde för en gångs skull prata till punkt. 

• plåga oss runt på Elgiganten och XXL i jakten på en klockren farsdagspresent. 

• jobba/kolla på Shrek och äta pretzels (alla under sex år var dock befriade från arbete och kunde ägna full uppmärksamhet åt träsktrollet). 

Nu ska jag somna in till den kritikerrosade "Gone girl". Det spelar ingen roll hur bra filmen än är eller att Ben Afflec spekar huvudrollen, jag lär zooma ut inom en halvtimme ändå... Matiné är min grej om jag ska se en hel film. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar