Powered By Blogger

torsdag 13 november 2014

Epley's

Ja ni. Det var ju inte enkelt att få en date med en öronläkare så där på studs. Dom stod inte direkt och väntade med tomma lokaler på att jag och mina kristaller skulle dyka upp. Så att säga.

Sjuksköterskan som jag pratade med tyckte att jag kunde försöka skaka stenarna på plats på egen hand, eftersom jag lyckats med det tidigare och vet hur man gör. På ett ungefär ska tilläggas. Det är nämligen inte svinlätt att göra Epley's manöver på sig själv. För det första är inte så många hem utrustade med läkarbrits. Och för det andra finns det ett inbyggt motstånd mot att kasta sig bakåt och provocera fram yrselattacker. 

Men jag vägrar ge mig. Känslan av att åka Finlandsbåt ska bort. Jag ska bara försöka undvika att bryta nacken när jag gör dessa gymnastiska övningar. Då är det fasen bättre med yrsel. Stödkrage som grannen i Beck-filmerna har känns inte som en eftersträvansvärd accessoar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar