Powered By Blogger

söndag 23 november 2014

Extraknäck

Idag har jag knäckt extra som kramgo och dansglad björn på barnens dansavslutning. Tjoho. 

För er som aldrig haft glädjen att krypa in en sådan dress kan jag låta meddela att det är sinnessjukt varmt och svårandat därinne. Och när vätskebalansen redan är en smula rubbad, efter något för många cosmopolitans kvällen innan, blir det ju inte direkt bättre av att trava runt i denna utstyrsel. Kolla fotot, jag har alltså svettats igenom en svintjock hoodie -och linnet jag hade under gick bokstavligen att vrida svett ur. Jag låg liksom inte och pumpade burpees i dräkten, utan jazzade mest runt och high-fivade respektive kramade uppspelta/tokgglada/livrädda kids. Well, vad gör man inte för att familjeföretaget ska gå bra? Vätskebalansen är väl återställd lagom till jul. 




För övrigt var dansshowen en sötchock: bedårande barn som vickade höfter och skuttade runt på scenen oväntat synkroniserat. Duktiga danslärare och en sambo som styrde upp konferencieuppdraget med bravur. Hatten av för er! 

Vid fikat fanns det möjlighet att fiska fiskdamm, man betalde valfri summa, men all behållning gick direkt till Stadsmissionen. Det fiskades mest upp godis, men en och annan fick även upp träningskort ur dammen. 6964 kronor samlades in och förhoppningsvis innebär detta att några barn får en lite ljusare jul. Kärlek och respekt till alla er som inte tvekar att öppna plånboken för att hjälpa dom som har det tufft. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar