Powered By Blogger

måndag 17 november 2014

Veckoplan

Trött mamma. Trött mini. Ingen av oss studsar direkt upp ur sängen klockan 06.08... Var är ljuset liksom??? 


Ny vecka, nya möjligheter. Klyschornas klyscha. Hur som helst, följande behöver bockas av innan söndagkväll. Utan inbördes rangordning: 

• föräldramöte på förskolan. Information om magsjukor, galonvantar och studiedagar. Jippi!

• jobbresor till Stockholm, Norrköping  och Västervik. Inget snö- eller regnkaos denna vecka. Tack på förhand vädergudarna. 

• frisörtid hos min älskade Sara. Inte en dag för tidigt. Vet bara inte hur mitt psyke ska klara sig tills på fredag.. Slokhatt på. 

• dansuppvisning för kottarna. Min käre sambo, som styr upp detta evenemang, kalkylerar med ca 700 åskådare. Och jag kalkylerar med att bli inblandad på ett eller annat sätt. Jag går med på allt utom att vara Funky Björn, man dör av svett i den där maskeradutstyrseln. Been there, done that -jag led av vätskebrist och utmattning i flera dagar efteråt. 

• instruera pass för nio brudar på besök från västgötaslätten. Ska bli himla sköj! 

• ta hand om kusin Erik som kommer på besök från Öland. Vad gör man med en 13-åring av manligt kön? Tips mottages tacksamt. 

• gå på en något försenad kräftskiva och dricka ett par flaskor bubbel och troligtvis vakna trött i ögat dagen därpå. 

• skriva klart en remissammanställning. Tjohooo

• luncha med en kär och saknad vän

• städa bilen. Det kan dock bli bortprioriterat om nåt roligare dyker upp.. 

Nu kör vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar