Powered By Blogger

söndag 2 november 2014

Frosseri -en rätt trevlig dödssynd

Denna helg alltså. En orgie i godsaker, med fokus på snabba kolhydrater. Smågodis i oförsvarligt stor mängd, fluffiga frallor med extralagrad cheddarost, julmust, friterade räkor från lokala thaihaket, chips och rödvin. Bland annat. Nämn nåt onyttigt och det är 95% chans att det har passerat min mag- och tarmkanal de sista två dygnen. 

Och så måste det få vara ibland. Jag tränar rätt hårt och äter en hyfsat balanserad kost. För det mesta. Om jag vill go bananas och trycka Singoallakex efter tandborstningen då och då är det helt okej. Jag tror inte på förbud, utan på balans. Nyttigt för det mesta, hur onyttigt som helst då och då, och krydda med lite träning så är det lugnt. 

Och träning blev det idag. Hård sådan. Charlie plågade oss ordentligt. Tabataintervaller och styrkeövningar med fokus på bål. Galet skönt. Efteråt... Att hälla i sig tre koppar kaffe en timme före passet var dock inget genidrag. Jag borde nöjt mig med Singoallakexen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar