Powered By Blogger

fredag 2 juni 2017

Tågtoalett

Fredag. Hurray! Äter tacos och kollar på Disneyrullen "Sing". Livet med en sju- och en åttaåring. "Vi måste chilla ikväll mamma". Ja, så chilla är väl det vi gör. 

Återhämtar mig även från nån elak magbacill. Skulle ha sprungit Blodomloppet igår, men fick gå hem och bädda ner mig istället. Jag satt på X2000 när illamåendet från hell slog till. Var en millisekund ifrån att tvingas kräkas i papperskorgen på en sunkig tågtoalett. Toalettstolen var liksom besudlad med extremt otäcka bromsspår, glöm att jag stoppar ner mitt huvud bland främmande människors bajspartiklar. Nä, det hade fått bli papperskorgen. 

Lyckades dock svälja djupt ända till Linghem och kastade mig sedan av tåget i panik. Teori; kycklingsallad eller glass. Nåt av det var antagligen dåligt. Känner mig bättre, men skulle ju inte klämma en kebabpizza med extra sås, om man säger så. Känner mer för vattenmelon och skorpor. 

Helg. Hallelulja. Låt oss njuta. Och insupa försommar. 

Kvällspromenad med lill-ryssen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar