Powered By Blogger

fredag 30 juni 2017

Shoppa hantverk

Turkiet var ingen hit rent shoppingmässigt. Om man inte är het på fejkade Björn Borg-kalsipper eller vattenpipor, då kunde man nog fynda.  Helt ärligt så pallade jag inte kolla i så många affärer heller, eftersom det alltid innebär prutande, dividerande och diskuterande. Ge mig en prislapp liksom. 

Förutom en påse granatäpple-te som jag blev pålurad i första affären vi gick in i (har aldrig köpt te för 200 spänn tidigare, jag gillar inte ens te), så kom vi hem med två fidgetspinners, en ny bikini åt Mini och ett salladsfat. Ett fat som var äkta hantverk av nån turkisk keramiker på landsbygden. Iallafall enligt försäljaren.  Och hey, jag att det är feta vuxenpoäng på att köpa och dessutom släpa keramik över halva jorden, men jag tycker fatet är galet fint. Och gigantiskt. Rymmer lätt en sallad för en hel släkt. 


Annars då? Fredag! Och jag har knäckt min bröstrygg hos bästa Samuel och dessutom teamat ett pass med min käre sambo. Ett cirkelfys med twist. Full sal och fullt ös. Måste vara bästa sättet att fira in helgen på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar