Powered By Blogger

lördag 3 juni 2017

Bra blandning

En lördag med rätt mycket gött och blandat. Mixen har bland annat bestått av att; 

• dra ett loppisvarv med syrran och fyndat fin-fina linnedukar till landet och två byxdressar åt småfolket. Älska återbruk. Köpa linneduk på loppis innebär dessutom att dom är manglade och kostar mindre än en espresso på valfritt fik. 

• äta årets första svenska färskpotatis. Kompletterad med köttbullar, gräddsås och lingon. Mat för en kung. Löjligt gott. 

• hänga i Vidingsjö med hundar och barn. Hundarna sprang sitt trötta i hundrastgården och kidsen sprang sig trötta i lekparken. Jag surfade mig trött på mobilen. 

• köra ett köttigt pass på gymmet i sällskap av en bakfull man och en man med köttbulls-koma. Kände mig pigg i sammanhanget, trots att tunga medicinbollar skulle kastas och ännu tyngre kettlebells skulle svingas. Skönt. Efteråt. 

• dra av en timmes familjebowling. Jag var snäppet bättre än 7- och 8-åringen, men dom nafsade mig i hälarna. Nä. Bowling är inte min paradgren, men vi hade kul. Och mannen med köttbullskoma fick slå strike på strike och var mer än nöjd. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar