Powered By Blogger

måndag 28 april 2014

Måndagar -förklara varför

När klockan ringde 06.08 var jag inte trött. Jag var död. Ett vrak. En spillra. Men, det var bara att ta en kall dusch en balja kaffe och säga: välkommen måndag. Som jag saknat dig. Not. 

Jobba. Handla. Steka fiskpinnar. Tvätta. Bada barn. Lägga barn. Sanera kök. Plocka ur diskmaskinen. Krascha i soffan. 

Utöver ovanstående har jag dessutom hunnit göra mentala kom-ihåg-listor om dagisfotografering och hörseltest imorgon samt småpratat med grannen över staketet. Detta genererade fet ångest eftersom deras trädgård ser ut som en del av Edens Lustgård, vår trädgård har mer karaktären "vildvuxet och smyckat med halvtrasiga leksaker". Men i mitt stilla sinne undrar jag när tusan jag ska hinna kantklippa rabatter, göda rhododendronbuskar, prata uppmuntrande med pionbusken och beskära äppelträd? Om sådär en 35 år kanske... 

Over and out. Trädgården får vänta ett tag till. 

2 kommentarer:

  1. Det finns hushållsnära tjänster för trädgårdsarbete, ett tips bara :-) Vi har bott i hus i 4.5 år och äger ingen gräsklippare ens :-)

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra investering Elin!

    SvaraRadera