Powered By Blogger

lördag 9 december 2017

Enkelt liv

Älskade landet! Vi har inte hunnit vara här alls så mycket som jag önskar, på grund av tusen andra saker som ska hända på helgerna, men äntligen fick vi till det. 

Och vad gör man då i Finspångsskogen i mitten av december? Jo man tar sovmorgon till 08.30, lyssnar på "Ring så spelar vi" och äter långfrukost med risgrynsgröt och macka med julskinka. 

Efter frukost packar man in hela crewet i bilen och kör det sedvanliga loppisvarvet. Man fyndar julpynt, köttkvarnar och gjutjärnspannor. Sen åker man hem och käkar lunch och tar en tantvil. 

Efter siestan svidar man om till träningskläder och river av ett pass i trädgården. Träning är inte alltid vackert. Ibland är det bara vilja och pannben. Typ som idag. Det var råkallt, lerigt och motståndet innan stort, men det blev ett riktigt bra pass. Tack kroppen. 


Efter träning tar man med sig hundar och barn och plockar svamp. Det finns fortfarande massor trattkantareller, så det var bara att gå ut och skörda. Kantarellerna äts sedan med en älgstek, gräddsås och svartvinbärsgele. Hur gott?

 
Efter middagen sätter man sig i gungstolen framför brasan med en sjuåring i knät. Och tänker att det enkla ofta är det fina. Att få tid att umgås, utan krav. Fylla dagen med sådant man mår bra av. Hänga med dom som betyder allra mest. Det räcker för att jag ska känna mig hel. Nu låter jag kanske lite väl mycket som Ernst Kirchsteiger, men det bjuder jag på. 

Värt att säga igen; i det enkla bor det fina. Så det så.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar