Powered By Blogger

torsdag 6 oktober 2016

Trollet

Hallå bloggen. Jag vet att du är bortprioriterad just nu, ledsen för det, men livet kom visst emellan. Min tid räcker inte till, inte ens i närheten. Och då blir en blogg lätt lidande. Kontakta BRIS om du känner dig åsidosatt. Men hey, jag tror det är tillfälligt. 

Jaha. Idag har livet tagit mig till Trollhättan. Det var GPS hela vägen hit, inte mina hoods så att säga. Sjukt långt att köra, 4 timmar i bil och inte ett enda vettigt rastställe sista 1,5 timmen. Dock sjukt mycket vägarbeten. Höll på att avlida av sprängd urinblåsa och koffeinbrist innan jag var framme. 

Checka in på rummet. 
Byta om. 
Checka in hotellgymmet (bottennapp). Käka Ceasarsallad med en kollega. 
Gå igenom min föreläsning. 
Justera och memorera. Imorgon ska drygt 150 pers lyssna på mig. Bra om jag har koll då... 

Ringa och säga godnatt till barn som jag glömt meddela att jag inte skulle vara hemma. Få tårar i örat av ledset barn och ångest i magen för att jag är en dålig mamma. 
Ta en dusch. 
Ladda om. 

Fredag imorgon. Ända in i kaklet. Det luktar nästan helg, och då ska jag vara en bra mamma. Ska bara riva av en föreläsning och köra 30 mil bil först. 

Spartanskt är bara förnamnet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar