Powered By Blogger

tisdag 18 oktober 2016

Ny transport

Tisdag med fullt blås. Jodå. 

Sov illa och vaknade med en Barbiehäst under höger skuldra. Jag blev utkörd från min egen säng typ klockan 03.15 och efter det var det jag och plastponnyn fram till klockan 05.45 när klockan ringde. 

Cykla ner till stationen. Hoppa på x3000 till Stockholm. X2000 är tydligen historia. Dricka kaffe. Förbereda möte. Plöja lagtext. Sno ihop en PowerPoint.

Tunnelbana till Liljeholmen. In i första mötet. Ett möte som skulle vara slut klockan 11.00-ish. Klockan 12.55 var vi klara, då hann jag kissa och ladda om för nästa möte som började 13.00. Sharp. Kastade i mig en överbliven ostfralla istället för lunch, och svepte en kopp kaffe till.

Leda möte i en fråga som är helt ny för mig. Strulande videokonferenser gjorde det ännu mer spännande. Få igång riktigt bra diskussioner och kände mig nöjd. Inse att frågan kommer kräva mycket engagemang och arbete. Kände mig genast lite mindre nöjd. 

Spurta till t-centralen. Hetsäta nötter och halsa en drick-kvarg på vägen. Hoppa på X3000 igen. Svara på mail. Styra upp logistiken på hemmaplan. Tack mamma och pappa för barnvaktning. 

Bli åksjuk. Överväga att kräkas i Katrineholm, men X3000 stannar visst inte där. Djupandas och tänka på rent porlande vatten, men ändå känns smaken av drickkvarg och gamla nötter. Längta hem. Svälja djupt. Leta efter påse att kräkas i, men X3000 jobbar visst inte med det. 

Längta 32 dagar framåt. Då springer jag på just på den här strandpromenaden. Förhoppningsvis i shorts och linne. Min målbild just nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar