Powered By Blogger

lördag 11 februari 2017

Leverans

Lördag. Och jag startade upp dagen med att drilla Hjulsbro IK i GRIT. Fotbollsgrabbarna fick byta ut dribblingar och finter mot frivändningar, squatjumps och siccorlunge. Och dom gjorde det med den äran. Svettfesten var ett faktum. 

Själv hade jag hällt i mig en "Heat" innan passet för att vakna till, och den koffeinkicken var inte nådig. Pulsen blir lika hög som på ett stressat rådjur och benen spritter typ av sig självt. Vet i tusan hur nyttigt det är. Men jag blev onekligen pigg. Och hade ruskigt kul. 

Grejen med GRIT är ju att pusha deltagarna att ta i det där lilla extra. När dom är övertygade om att "gör jag ett explosivt upphopp till så dör jag", då står jag där och peppar, dubbelklappar och hejar -och så gör dom ett upphopp till på rent pannben. Love it! 

Nu kör vi handbollsträningar, kalas, playdates, monterar ny utrustning på gymmet, rastar hundar, planerar middag och kanske kanske viker tvätt. Men som vanligt hamnar strumpparning och vika tishor långt ner på listan. Hej tvättberg! Du är ta mig f-n oöverstigligt. Hej helg! Du är alltid lika efterlängtad! 

Grym leverans av detta gäng.
Annan typ av grym leverans. Ny utrustning! 
Me and my precious. Hon sjöng Laleh. Jag stretchade quadriceps. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar