Powered By Blogger

onsdag 18 februari 2015

Nåt är på väg

Det är nåt i luften. Ljuset är modigare - visar sig tidigare på morgonen och stannar kvar lite längre på eftermiddagen. Det är inte längre becksvart när jag åker till jobbet och igår hämtade jag barnen på dagis i dagsljus. Halleluja! 

En och annan förvirrad koltrast hörs kvittra utanför fönstret och i vår orensade rabatt har jag sett både snödroppar och vintergäck. Definitivt inget jag har planterat, men ändå. 

Alla dessa små tecken på att vintern är på upploppet och inom en rimlig framtid kommer att lämna plats för spirande grönska, vårsol och takdropp. Lycka. Pessimister i min omgivning kommer att säga "det blir hundra bakslag innan våren är här och det kan faktiskt snöa i maj". Det väljer jag att inte lyssna på. Imorse när jag åkte till jobbet stod termometern faktiskt på 6 plusgrader. Helt klart ett vårtecken. 

Och så här såg det ut när jag var ute och hämtade morgontidningen. Vackert värre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar