Powered By Blogger

lördag 30 november 2013

Det är nån som är tillbaka...

18:e april skrev jag mitt senaste inlägg på "Lusseshusse". Drygt sju månader av bloggtystnad med andra ord. Har jag saknat bloggen under uppehållet? Första tiden, faktiskt inte alls. Senaste månaderna mer och mer. Jag har kommit på mig själv med att, allt oftare, tänka "ah, det här vore ju ett perfekt blogginlägg". Det har börjat klia i fingrarna och skrivlusten har knackat mig på axeln. 

Påtryckningar om att börja skriva igen har kommit från olika håll under min frånvaro och självklart blir man glad av det! Men, jag har insett att det är först när jag själv vill och orkar skriva som jag kommer att göra det. Och sju månader tog det att komma dit. 

Är jag mindre stressad nu än när jag lade bloggen på hyllan? Nä, troligtvis inte. Jag flänger och far, hetsar upp mig, får hög puls och stressmage titt som tätt. Jag funderar ständigt över prioriteringar i livet, hur jag ska pussla ihop heltidsjobb, barn och träning och hur jag ska räcka till för allt jag vill och borde göra. Däremot har jag insett att jag saknar skrivandet för mycket för att kunna låta bli att återuppliva "Lusseshusse". 

Nu kör vi. Hoppas ni vill hänga med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar