Powered By Blogger

tisdag 14 februari 2012

Var är våren? Och var är bilen?

Okej, jag vet att det är jätte kul för alla barn att det äntligen kommit snö, självklart ska pulkor, snowracers och stjärtlappar få rastas även i år. Jag vet att även alla Vasaloppsåkare jublar över att slippa åka 243 varv på en 200 m lång slinga med konstsnö eller ta fram rullskidorna för att få till den rätta staktekniken. Kul för er. Grattis. Men, trist för mig. Nej och åter nej, jag vill INTE ha snö. Jag vill inte behöva ägna 20 min av min morgon åt att skotta fram en bil. Det kommer aldrig att bli bra att skotta snö i klänning och stövletter och jag vägrar att ta på mig en skottoutfit för att klara uppdraget. Nej, ge mig vår. Ge mig knoppande buskar, pastellfärgade toppar från Gina Tricot och mjukglass mot en solig vägg. Låt oss förpassa våta vantar, rinnande näsor och förfrysta tår till källaren, och plocka fram dom lagom till jul nästa år. Snälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar