Powered By Blogger

söndag 19 mars 2017

B-day och hopp

Jo minsann. Idag fyllde minstingen i familjen 7 år. Herregud. Det känns som en blinkning sedan hon gick runt med napp, blöja och en vällingflaska i handen. Spontant känner jag att vi kanske borde stoppa tiden ett tag. Annars är hon ju tonåring innan sommaren.. 

Den nyblivna sjuåringen är enligt egen uppgift mycket nöjd med dagen. Paketen  var superbra, frukosten som serverades på sängen var toppklass och eftermiddagen "världsbäst". Skönt med den positiva grundinställningen! 

Framåt eftermiddagen kom mormor och morfar förbi med ett hel hög fina presenter till sjuåringen (och även storasyrran) och dom bjöds på jordgubbstårta och spontan elpiano-konsert av storstruten. 

Efter att ha moffat tårta kände vi ett visst behov av rörelse. Patric drog till jobbet för att ha PT-kunder och jag och kidsen stack till nyöppnade "Yoump" som är en trampolinpark. Tänk Leos Lekland, men med enbart olika studsmattor. Gud vilken succé! Trots att det var premiärhelg var det snudd på folktomt och vi kunde röja obehindrat. Det fanns ett gäng instruktörer ute i hallen som var oerhört hjälpsamma och erbjöd sig bland annat att försöka lära den här stela morsan i för tajta jeans att göra bakåtvolt, jag avstod dock. Barnen var galet nöjda och vi lär definitivt återvända inom kort. 

Jah har även hunnit dra igenom nya releasen av GRIT 20 ihop med min kollega Elin. Sweet Lord, den är en utmaning. Minst sagt. Men roligt! 

Nu har min pappas magiska fisksoppa landat i magen och vi avrundar helgen med stt se sista avsnittet av "Innan vi dör". Så sjukt spännande. Festar loss på mina nagelband till dessert. 

Då och nu
Pieface -en av presenterna som också gjorde succé.

Hoppa. Hoppa. Hoppa lite till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar