Powered By Blogger

tisdag 28 mars 2017

Kalas och flyttplaner

Imorse kläckte den här lilla sötkorven "mamma, lova att jag aldrig behöver flytta hemifrån, aldrig någonsin". 

Visst. Absolut. Du får bo i ditt rum med My little pony-täcke och Barbiestall hur länge du vill -jag ska aldrig tvinga dig att flytta. Men för alla eventualiteters skull; låt oss ta den här diskussionen om typ tio år, så får vi se om känslan att aldrig lämna mammas bo känns lika aktuell... Men det var ju gölligt sagt. Sjuåringar är rätt gölliga generellt.


Annars då? Tackar som frågar. Har en axel och skuldra som inte riktigt är med mig. Jag badar i liniment och äter värkmedicin, men det hjälper föga. Vilodag från träningen således. Och en stilla bön om snabb bättring. Det där med smärta och vila är ingen bra grej för mig..

Och när man inte kan träna får man ju göra annat. Som att åka Linköping runt och dela ut kalasinbjudningar till ett sjuårskalas och ett åttaårskalas. Ett kalas ska gå av stapeln i prinsessrummet på Busfabriken, det andra är ett bowlingkalas -allt enligt barnens önskemål. 

När det kommer till kalas är outsourcing grymt. Det kostar en slant, men man slipper halka runt på saftfläckiga golv och underhålla sockerhöga barn på hemmaplan. Det betalar jag gärna för. Så det så. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar