Powered By Blogger

lördag 11 mars 2017

Bröd och bröl

Typiskt skön lördag som i koncentrat sett ut enligt följande; 

• vaknade 07.00, eller strax innan. För tidigt för att vara helg. Men jag låg kvar i sängvärmen till 08.00, då Patric och Maja kom hem med en påse surdegsbröd från Ronaldos. Bästa brödet som kompletterades med smoothie och tre koppar kolsvart kaffe. Lördagsfrukosten är den bästa!

• En kombinerad cykeltur och hundpromenad med mini. I vårsolen. Jag såg knubbiga krokusar, hörde fågelkvitter och kände livet i mig.

• Vi har tömt och rensat garaget. Kört ett fullsmockat lass till tippen. Det är nåt renande och jäkligt skönt med att slänga gammal bråte, typ trasiga pulkor, halva duschkabiner och mattor med valpkiss. Och idag rensade vi stenhårt. Skoningslöst. 
 
• Har haft snabb date med lillasyster och mini på gymmet. Mina ben var rätt slitna och vi körde ett lugnt styrkepass för överkropp, en del TRX en del skivstång. Mello på högsta volym under tiden förstås. 

• Kört middag- och mellohäng hemma hos oss med lillasyster, Lo och Christian. Patric tände grillen och lade på hjort, slog ihop en egen bearnaise, blancherade sparris och styrde upp en potatisgratäng. Satt som en smäck! Älska kött. Älska kött  av djur som sprungit lyckliga i skogen ännu mer! Och till efterrätt hade syster-yster bakat kladdkaka med nutellatopping. Jesus Christ så gott! 

Bra lördag! Dock vann fel låt mello, jag höll ju på Nano. Gospel och maffig röst är mer min grej än skrevsmek och synkroniserad dans av fem Ken-dockor. Men visst, låten är rätt catchig. Kan nog väcka ryckningar i danstarmen efter några glas rött.

Älska dom där som är dränkta i frön

Länsade tallrikar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar