Powered By Blogger

fredag 31 mars 2017

Kokt och färgad

Fredag. Shake your pom-poms! Och vad har jag gjort idag då? I urval;

• haft ångest över strulande videokonferenser. Allt löste sig dock till slut och vi kunde både se och höra varandra. Ingen självklarhet i cyberspace. Ska ni veta.

• besökt frissan. Gjorde tydligen en bottenfärg istället för slingor, som jag brukar. Majas kommentar när jag kom hem; "är det verkligen du mamma, jag trodde det var mormor". Tur att min mamma är den hetaste 69 åringen i hela Östergötland. 

• åkt till landet och i en bil där motorn började koka strax utanför Skärblacka. Den lyckan. Särskilt uppmuntrande när regnet står som spön i backen och barnens internetuppkoppling på telefonerna är obefintlig.. Tur att Mr handyman löste problemet. Själv satt jag i bilen och surade med alldeles för lågt blodsocker. 

• kommit fram till landet. Ätit en fabulös sallad med falafel, halloumi, chorizo, avokado och valnötsbröd. Till efterrätt en halv Aladdinask som var kvar från i julas. 

Helg i blodet. Andas in. Andas ut. Sova ut. Lovely. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar