Powered By Blogger

onsdag 8 mars 2017

Kämpa på

En dag som inleddes med att få en HELT perfekt avokado till frullen. Hur ofta inträffar det liksom? Stenhårda först och sen bruna och oätliga på ett blink. Det behövs liksom sekundbevakning på dom små rackarna, men idag lyckades jag! Whoop whoop, borde köpt en trisslott! 


Annars då? Jodå. Jobbat förstås. Haft möten. Förberett en föreläsning som ska rivas av imorgon. Skjutsat barn till gympan. Dragit av ett spontant marklyftspass under tiden mini gjorde kullerbyttor och hjulningar. 

Fått med mig ett extra barn hem. Försökt få dom att äta kyckling med grön curry som var alldeles för stark. Bonusbarnets kommentar "försöker ni ta livet av mig". Sett mästerkockarna på TV. Tvättat. Letat huset runt efter mobilladdare, vem fan äter upp dessa? Valpen?

Och så rundar jag av dagen med att sända en tanke, så här på internationella kvinnodagen, till alla fabulösa, starka, modiga, driftiga, godhjärtade och kämpande kvinnor som finns i mitt liv. You run the world! 

Tänker också på det jobb jag har framför mig. Att jag varje dag ska påminna mina döttrar om att aldrig tvivla på sitt värde. Alltid våga tro på sin egen förmåga och välja sin egen väg i livet. Och att aldrig någonsin acceptera att dom får sämre förutsättningar (tex 13% lägre lön) bara för att dom råkar vara födda med snippa istället för snopp. Kampen går vidare. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar