Powered By Blogger

måndag 8 oktober 2012

Uppiggande post

Gudars vad jag gillar att komma hem och hitta roligheter i brevlådan. 99 gånger av 100 hittar man ju bara räkningar och reklamblad från Lidl, men ibland dyker det ju upp riktiga guldkorn som kan förgylla ens dag ordentligt.

Idag låg det två guldkorn och väntade i lådan, och jag var helt ovetandes om detta, och blev således grymt överraskad. I det första paketet låg två paket tulpanlökar och ett fint brev från min lillasysters kompis som jobbar på handelsträdgård i Oslo. Den ena tulpansorten hette Maja:-) Imorgon ska jag och kidsen således ut och plantera lökar och självklart kommer vi tänka på fina Ulrika när dom blommar i vår!

I det andra vadderade kuvertet låg det en signerad bok från den underbara mannen Tomas Danielsson, mera känd som Stressdoktorn. Några av er kanske känner igen honom från tv, han är helt fantastiskt bra på att prata om stress och "livspusslet" på ett inspirerande och roligt sätt. Jag har haft en del kontakt med Tomas på telefon senaste tiden och troligtvis hörde han att jag behövde lära mig mer om stresshantering och skickade sin bok. Ska börja läsa den redan ikväll, jag har nog en hel del att lära av denna kloke man:-)

Min käre sambo har för övrigt dammat av råsaftcentrifugen och gjort äpplejuice to die for. Äntligen kommer alla äpplen till nytta!

1 kommentar:

  1. Lycka med så mycket rolig post! Här var det bara reklam och ett bankutdrag idag. Den där stressdoktorboken skulle jag nog med behöva läsa...

    SvaraRadera